Egy számlázó program jó, de nem elég!
Az e-mi.hu onnan indult, hogy meg kellett oldanom a cégem vezetését, legyenek rendben a pénzügyek, bizonylatok, mindent kifizessek határidőben és a végén még pénzem is maradjon.
Egy ideig próbáltam ad hoc eszközökkel, sárga cetli a monitoron, excel táblák halmazában vezetni az ügyeket. Mindez addig működött, amíg tapadt a sárga cetli a monitorra.
Üzleti igény
Szükségem van egy eszközre! Ami kellően rugalmas, de mégis jól használható struktúrát ad. Ekkoriban a vállalat irányítási rendszerek kiválasztásával és bevezetésével foglalkoztam. Némileg jól képben voltam a lehetőségekkel. Egy számlázó program jó, de nem elég. Kell nekem még házipénztár, no meg útnyilvántartás... és ne hagyjam ki a legfontosabbat, a cashflow menedzsmentet. Sorra vettem az igényeimet.
Körbe néztem a piacon. A megfizethető kategóriában mindenre találtam megoldást, de elszigetelt különálló rendszereket. Fájdalmas percek peregtek le előttem amikor összegyűjtöttem magamban, hogy mi mindent kellene újra telepíteni a gépemen egy oprendszer újrahúzás után. Nem is beszélve arról, hogy ne legyen adatvesztésem. Gondolom ezzel az érzéssel nem vagyok egyedül.
Milyen rendszet használnék szívesen?
Leültem az asztalomhoz és rajzoltam egy igény fát, amolyan mit is szeretnék listát:
- átláthatóan kezelni tudjam a cégem pénzügyeit;
- minden szükséges információt egy helyen érjek el;
- lássam a cash flow-t;
- tudjak tervezni és játszani a számokkal, tervezni;
- lássam mire mennyit költök, hol tudom megfogni a pénzt;
- elegáns és professzionális megjelenésű legyen a számlám, nem szeretek kézzel számlát írni;
- bárhonnan elérjem a céges pénzügyeket,
- minimalizáljam az adminisztráció időigényét,
- a könyevelőm azonnal lássa a számláimat, hogy tudjon dolgozni (ez a könyvelőm igénye)
Mi lett belőle?
Mindezen célok megtestesülnek az e-mi.hu-ban. Jó eszköz, hogy kézben tartsam a cégem pénzügyeit, már a nyitó lapon, egy oldalon összegyűlnek a legfontosabb információk:
- bevételek, költségek, követelések, kötelezettségek
- várható fizetendő áfa, EVA
- cash flow terv,
- tény cash flow,
- milyent munkákat kell kiszámlázni,
- miket kell kifizetnem.
Ezekre az alappillérekre épül az e-mi.hu. Illetve van még egy elvárás: legyen átlátható, könnyen kezelhető, hogy minimalizáljam az adminisztrációra fordított időt. Amit csak lehet előkészít nekem az e-mi.hu. Katt-katt-ellenőrzés-katt. Kész a számla.
Az adminisztrációs időszükséglet a minimum szinten van. De tervezni..., órákat tudok játszani az üzleti tervszámollal. De megvan az eredménye, az üzleti indexem mindig az elvárt tartományban van, profit pedig a számlámon.
Többlet hozadéka az e-mi-hu-nak
Mindeközben tanultam meg - cégvezetőként és cég tulajdonsként - talán az egyik legfontosabb szabályt. Tervezd a profitot! Iskolában azt tanítják, hogy a profit = bevétel - költségek. Matematikailag ugyan helyes a képlet, de igen nagy az emberi tényező. Ha nem tervezed a profitot, akkor a költségek elviszik. A költségek mindig addig terjeszkednek, amíg a takaró ér, vagy még tovább. Szó mi szó, a profitot is tervezni kell!
Ezt adja nekem az e-mi.hu! Önnek?
szerző: Huszti Gergely